2006-09-18

Morgonpromenad

Det är något visst med dimma
Det blir en konstig stämning, det är en stillhet och ett speciellt ljus
Men det är skönt promenadväder, även om jag nog är den enda som hinner njuta lite också, de flesta ser målmedvetna ut och även om deras skor är avsedda för promenad (eller jogging), så tyder kläderna på att målet är arbetsplatsen.
Dessutom sveper cyklisterna nära, nära... varför har dom så svårt att ta hänsyn till gående (som inte har backspegel eller kan höra dom)?

Det är morgonen efter
En valaffisch flyter i vattnet och de stillastående bilköerna visar att inte alla går eller cyklar till jobbet. Jag undrar vad dom som sitter i köerna röstade i folkomröstningen (trängselskatten)...

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Härliga bilder, jag blir sugen på att gå i in i dimman... på fler än ett sätt. Ska strax gaska upp mig och hålla igång några timmar på jobbet. Cyklar dit. Och här har dimman lättat nu.

Humlan sa...

Det lättar sakta här också. Häftigast var kl 6 i morse, då såg jag inte grannhuset! På något sätt passar dimman med min sinnesstämning just nu, det är kanske liknande humör för oss bägge...

Tankevågor sa...

Dimma är magiskt tycker jag. Men det är också ett väder som jag undviker att vara ute på havet i trots att det är så vackert.
Underbara bilder Humlan!

Humlan sa...

Ja du, L-girl, man ska hålla sig på land när det är dimma!
Kul att du gillar bilderna, jag missade den värsta dimman, men det var ju lite dis även på bilden...

Strumpstickan sa...

Vilka fina bilder!

Jag seglar under ny flagg så nu kan du byta ut Monicas Stickblogg till min nya jättanonyma *skrattar* blogg som strumpstickan…

blogg, blogg!

Humlan sa...

Strumpstickan; Va kul, jag sticker(!) genast till dig och tittar!