2006-09-17

I valet och kvalet

Nu gäller det att veta vad man vill ha!
Denna ser lite sliten ut, den har nog sett sina bästa dagar
Jag letar vidare efter något nytt, fräschare och snyggare

Stilig, stolt och kanske lite farlig, står han där och försöker sälja sig...
Vågar man satsa på en sådan?
Lite försynt och rodnande tittar de fram
Äppelkinade och blanka
Jag får en känsla av sundhet och välmående, men är det vara en fasad?
En annan röd, men inte blyg
Står ensam, trygg och lyser
Verkar gilla strålkastarljuset, är det viktigare att synas än att verka?
Sen sista är skrovlig och ful
Men står stadigt i marken och klarar det mesta
Frågan är hur innehållet är...

Men inga ville svara på min fega fråga...
-Har ni sett herr Kantarell?
Det är bara med honom jag känner mig trygg och det är honom jag vill välja!

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh, Humlan du är för härlig! Visst är det knepigt i dessa valtider. Man kan faktiskt inte välja osäkra kort. Man måste känna sig trygg i sitt val. Det kan vara förödande att chansa.

Nej jag har inte sett Herr K än.....men jag har hittat svart trumpetsvamp idag! På NK s matavdelning. Ja, jag vet jag ÄR helt hopplös! Men det har aldrig varit så här i mitt liv förut. Men nästa helg ska jag ut skog och mark. Äntligen! :D

Humlan sa...

Ååhh, trumpetsvamp!!! Gottis, gottis!

Att gå i skogen är underbart, stärkande men också utmattande, jag känner fortfarande av onsdagspromenaden...

Anonym sa...

Trattkantareller kommer om ett par veckor. Det är de jag brukar vara på jakt efter. Fast i mitt fall så står de på rad i 'min' skog och bara väntar på att bli plockade ;o)