2005-10-21

Rent

När rengjorde du din dammsugare senast?
Jag har gjort det i dag.
Det var länge sen sist.

Tröttnade på att snubbla över dammsugaren i hallen, den blev kvar där i onsdags,
så jag skulle plocka in den i städskåpet.
Då såg jag att påsen är full, alldeles för full.
Bytte den... torkade damm... tittade på filtret vid utblåset...
HU!
Det var länge sedan jag spolade av det filtret!
Nu är filtret rengjort och dammsugaren dammad och påsen tom.
Nu kanske det blir renare när jag försöker städa.

9 kommentarer:

Theron o familj sa...

Jaha? Kan man rengöra dammsugaren?? He,he..*visslar oskyldigt*.

Batbut sa...

que? Jag förstår inte frågan...*s*. Dustsucking vet jag vad det är, dustsucker också men sedan då? *s*

Humlan sa...

Jaa, det går att rengöra den och det är enklare och snabbare än att rengöra hemmet...
Så gissa vad som är renast (idag) *S*

Lyckliga Grodan sa...

tyst humlan.. jag vill inte veta att jag inte gjort ren dammsugaren *håller för öronen och tjuter*

nä jag är inte alls barnslig så det så ;-D

Humlan sa...

Grodan; ibland upptäcker man sådant som man inte vill veta, eller har förträngt...
Sjung en stump, ät något gott och njut av helgen istället för att tänka på tråkigheter... :-D

Anonym sa...

Var sitter det filtret!?

*s*

Humlan sa...

Mia, vet inte ens om det finns på alls dammsugare... *S*

Anonym sa...

*Ryser å det rysligaste*

Humlan sa...

Man ska inte titta närmare på vissa städdon...om man slarvat med städningen av dem.