2005-10-14

Gjort och inte gjort idag

Vilken tur att jag inte var i sprudlande form idag, utan stannade hemma!
Kaos i stan, hela staden är en stor parkeringsplats och biltrafiken kör i 200m/h på utfarterna (där den rör sig överhuvudtaget...), en av Essingledensbroar har blivit påkörd.

Själv har jag ägnat mig åt blommor på förmiddagen. Har jagat ohyra och sprutat med gift som åtminstone gav mig huvudvärk...
Men några blommor blommar som aldrig förr, sista dödsryckningen?
Hur det blir med jul- och novemberkaktusarna, vet jag inte, jag brukar vara noga med behandlingen på hösten, så att de ska sätta knopp, men i år har jag slarvat.

När giftdimman skingrats så blev det matlagning. Kycklinggryta med mycket grönsaker och örter, bl a salvia, nyttigt och gott. Mycket blev det också, två portioner till frysen och en till kylskåpet. Imorgon blir det gryta med lite andra tillbehör, så att det blir lite variation.

Nu säger dom att det ska bli kallt med nattfrost i helgen, så det är dax att ta in blommorna. Jag ska komma ihåg att ta in rosmarinen imorgon!

Inga kommentarer: