2005-10-07

Dimmigt

Det är dimmigt ute.
Världen tonar ut i ett vitt dis och jag känner mig som om jag satt isolerad på en ö i en tom värld. Jag bor högt, ser långt, så när dimman tar bort utsikten så blir det en trolsk stämning.
De säger att det ska klarna upp och bli en solig och varm brittsommardag (på rätt dag!) och det vill jag ju ha. Men annars kan det var riktigt skönt med någon, enstaka, dimgrå dag när man kan vara inne och pyssla utan att längta ut eller känna att man borde...

Nu ska jag göra det jag måste, dimma eller inte, och sedan får vi se vad det blir...

4 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

det låter som du ska göra något spännande... berätta..

Batbut sa...

Rapport! Vi är nyfikna!

Theron o familj sa...

Ja det undrar jag också. Här har vi i af varmt. och ingen dimma.

Humlan sa...

Inget spännande, skulle bara klara av vardagen...