2005-09-17

Pilleri

Jag gillar blommor. Eftersom jag inte har trädgård, så har jag dem i kruka istället.
Det blir många krukor som ska få plats här, i fönstret, på väggarna, på pedistaler och på blombord. Just nu står det dessutom växter på golvet och i trapphuset och väntar på att få plats någonstanns.
Min ommöblering av växter, för att göra rum för de som varit ute på sommarviste och nu fick komma in för att inte frysa/blåsa bort kom av sig när jag hittade objudna gäster, dvs ohyra, på blommorna.
Än så länge är det bara på en växt, men några andra har misstänkta bladskador och några har bara stått i närheten av den drabbade.
Igår sprutade jag med bekämpningsmedel och nu ska det stirras, kollas, tvättas och hoppas...
Fram med luppen!


3 kommentarer:

Anonym sa...

hej svejs..
Trevlig läsning!

Theron o familj sa...

Älskar också blommor. Mest stora och gröna bladväxter. Men blomlus eller dylikt, fy tusan. Finns det nåt värre?

Humlan sa...

Tack Tanten!
Mamma Mu, då förstår du hur jag känner mig just nu *ilsken-ledsen-sur* annars får blommorna mig att må bra.