2005-09-19

Nattjaget

Jag undrar vad jag gör när jag sover!
Vad min kropp gör, vet jag. Men jag undrar om jag har någon del av mig som är nattvakt!

Jag vet sedan länge att jag vaknar direkt om det kommer in en geting genom fönstret.

Natten till igår vaknade jag för att det börjat blåsa och jag inte hade låst fönstret ordentligt, det var stängt men inte låst. Bäst att vakna och gå upp och stänga innan fönstret blåser upp och slår mot nischväggen...

Imorse vaknade jag för att min ros var utan vatten.
Jag hade en ensam ros i en smal vas. Vattnet i den hade tagit slut under natten och rosen nickade och bladen hade vissnat. Jag vet inte om den återhämtar sig.

Skrek rosen på vatten? Tidigare exempel kan ju förklaras med hörsel.
Gick hjärnan igenom gårdagen och hade kommit till vad jag gjorde/ inte gjorde i går kväll?
Vandrar någon del av mig genom lägenheten och kollar att allt är OK?


5 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

oj oj.. jag sover så hårt att rosor skulle kunna ramla i golvet utan att jag vaknar.. på gott och ont

Anonym sa...

Min lilla teori:Du har säkert blommor som kan tala som viskar i ditt öra om natten. Så tror jag! Kan man tala med blommor så kan dom säkert svara tillbaka, detta gör dom om natten för annars skulle vi inte tro våra öron!!

Humlan sa...

Grodan; Men om dina barn hostar till, då vaknar du säkert =D

Gnosan; Jo, jag pratar med mina blommor, kanske är det som du säger...

Anonym sa...

Å jag som aldrig sover på natten.

Humlan sa...

rita, jag har sett att du gärna skriver på nätterna, hoppas du får sova någon tid på dygnet.