2005-09-14

Höst

Mitt fönster knakar och knäpper, vinden vill in och de bångnande fönsterglasen har oroväckande ljud för sig... jag vaknade i natt när regnet och vinden tog i och kastade sig mot mina rutor. Då kom jag ihåg vad jag skulle ha gjort i går kväll...
-hämta in blommorna som har haft sommarlov på bakgården
-stäng till fönstren ordentligt (brukar bara skjuta igen dom
-kolla ventilen i köket, så att det inte blåser /regnar in för mycket

Jag har precis varit ute på bakgården och hämtat in några av krukväxterna som riskerade att blåsa omkull. När jag har kollat att de inte har några objudna gäster med sig in, ska jag försöka hitta någon plats för dom ...hmm.
De har växt på både höjden och bredden och tar mycket mer plats än i våras.
Jag har dessutom köpt några nya blommor under sommaren.
Så nu blir det till att tränga ihop sig...

Men... vilken dag som helst slår en Hoya (porslinsblomma) ut sina gröna blommor, tredje klasen för i år och då är det värt allt fixande och flyttande för att få plats!

Nu ska jag ta fram luppen och leta objudna gäster...

.

5 kommentarer:

Ilva sa...

Jag hittade dig iallafall!! hej! Kul! jag kommer tillbaka!

Batbut sa...

och då är frågan, är det vi eller ev inneboende hos växterna som är de objudna gästerna? *s*

Humlan sa...

DET behöver du väl inte fråga Batbut!?!

Gästerna HÄR är alltid välkomna.
Ska försöka fixa mig en såningadär räknare, så jag ser om det har varit någon här...

Batbut sa...

går Du bet så vet jag 2 som är kanonduktiga på sådant, frågar Du snällt brukar de hjälpa

Humlan sa...

Är Du en av dom?
Snälla! *med huvudet på sned &bedjande blick*