2005-09-14

Nu är jag äntligen här!
I somras hittade jag min först blomma i bloggträdgården.
Det var starten för mitt dagliga flygande, från blomma till blomma.
Ibland hittade jag sådant som inte intresserade mig, fel färg, fel lukt, ointressant bladverk... några är noterade och jag ska återkomma senare och se om de har utvecklats till något bra, andra har redan vissnat.
Men jag har min bukett, min dagliga runda, som ger mig allvar och skratt, medhåll och mothugg, fina bilder och njutbara recept.
Jag hoppas att ni kommer att hitta detsamma hos mig.

Jag kommer väl så småningom att fixa till det med länkar, bilder och allt annat, men nu är jag här och jag har äntligen börjat skriva.

10 kommentarer:

Batbut sa...

Aha.. välkommen in i det magiska bloggiska landet! Såg hos Rita att det är Nita - rätt eller? *s*

Anonym sa...

Nämen Humlan så KUL!!! ÄNTLIGEN är du här!! Som vi har väntat på din blogg!
Länkar o foto kommer,,,
Men du måste "pinga" upp din sida när du skrivit en ny blogg,, så vi ser att du skrivit nått nytt!
Gå till www.nyligen.se
så ser du hur du skall göra!

Humlan sa...

Välkommen hit batbut!
Jodå, jag är den Nita som brukar vinka till dig över vattnet (vi ser samma kyrktorn). Du är en av blommorna i min bukett...
Tack för välkomnandet!

Humlan sa...

Hej rita!
Jodu, nu är jag här!
Jo, jag satt just och läste igenom flikarna och ändrade inställningar.
Bl a letade jag efter "pinget", nu ska jag gå och pinga!

Lyckliga Grodan sa...

hello hello
nu har jag skuttat hit.. äntligen har du gjort som vi sa.. lydig humla.. och välkommen igen förstås.. för det var väl det jag sa, tror jag..

Humlan sa...

Välkommen hit grodan!
Dina hallon och dina trädgårdsbilder glömmer jag inte, så det är frestande...

The Female Dinousaur sa...

Och tänk, jag hittade OCKSÅ hit. Tittut!

Theron o familj sa...

Jag hittade också! Välkommen på "riktigt" till blogglandet Nita!

Humlan sa...

Tittut Biggis & tack Mamma Mu!
Kul att ni också hittat hit!

maruschka sa...

Hej och välkommen, såg att du hälsat på hos mig, så nu tittar jag in hos dig!...*s*