2005-09-22

Ögonen fulla med grönt

"Underskatta inte värdet av att göra
Ingenting, av att bara ströva omkring
alldeles ensam, lyssna på allt som man inte
kan höra och bara ha det bra."
(A.A. Milne)

Visst trivs jag i mitt i stan, men ibland...
Jag har varit utanför staden i dag.
Och tittat...
tittat på alla gröna, gula, röda, bruna färger
som naturen bjuder på just nu.
Jag har vilat ögonen i naturen.

Jag har lyssnat på vinden i träden,
på fåglarna och på prasslet i buskarna (?).
Jag har vilat öronen i naturen.

Samlat kraft och energi till vintern.
Stressat av och funnit ro.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter helt sagolikt härligt!

Lyckliga Grodan sa...

det är skönt på landet.. och det är skönt att städer finns också..
så man kan njuta av både och..

Humlan sa...

Rita & Lyckliga Grodan, visst är det bra att ha bägge. Jag är nog typiskt svensk, älskar naturen både skog och hav, men det är praktiskt att bo i en stad.