2007-10-22

Värmande

Klar med höstens sjal.
Den är röd!!
Jag har normalt inte rött, har svårt att hitta rätt nyans för mig.
Denna är rätt!
Denna värmer mig till både kropp och själ,
och lyser upp i gråvädret.
Jag är riktigt nöjd med den.

(och jag har fäst tråden som syns på bilden!)

Däremot var jag inte nöjd med silkesjalen som jag hade börjat på tidigare,
den skiftar vackert i grönt och gyllenbrunt i ett mjukt silke-seacell garn.
Stickmönstret var vackert, men modellen var inte bra.. nu har jag repat upp och börjat om med ett annat mönster och det blir en rak, rektangulär sjal.
Får se om den blir klar innan sommaren...
men den kan säkert användas året runt.

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Mäh, nu har du stickat på snedden igen....helt och hållet på sniskan ju! Fattar inte hur du får till det!

Men väldigt snyggt blev det! :-)

Humlan sa...

TACK! :-D

Annika sa...

Humlan..snyggt!!! Vet ju vilken himla snygg sjal du hade på dig när vi sågs i somras...du är verkligen duktig! Gillar rött! passar perfekt så här på hösten!

Humlan sa...

Tack till dig också Annika!
Jag blir verkligen glad av färgen, den värmer min höstfrusna själ..

PGW sa...

Åh vad mysig den där såg ut!

Sticka på snedden är inte så svårt, det gjorde jag jämt i mina stickförsök ... sticka rakt har jag däremot aldrig lyckats med. Hm. Nej jag försöker inte ens sticka numera.