2007-10-11

Färg och ljus

Jag gillar höstens färger
Tyvärr får min kamera inte följa med ut så ofta numera
Tyvärr har jag inte promenerat i naturen så mycket på sista tiden
och därför inte sett alla dessa underbara höstlöv
Grönskan utanför huset har tyvärr inte så fina höstfärger

Så därför får dessa blommor representera hösten i dag
Lysa upp gråvädret och värma i det blöt-kalla nedfallet som dom pratar om
...snö kallas det visst
Jag röjer här hemma och jag funderar just nu på om jag inte ska ha
en vacker höstbukett när jag har hittat matbordet igen..
Och jag kanske skulle plocka fram lite ljusstakar också

13 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Vet du vad den d�r blomman heter?
P� spanska kallas den "Cinco negritos" - fem sm� svarta barn, ungef�r. Fina, tycker jag.

Tankevågor sa...

Jag hittade en massa mässingsljusstakar här i lådorna efter min svärmor. Jag plockade ihop dem och ställde dem i en grupp och det blev riktigt fint. En del är par och en del är udda men tillsammans blev det vackert när man tände alla ljusen.
Har dina gäster kommit nu?

Humlan sa...

K-häxan; Jag fotade dom på Gran Canaria, och vet inte vad dom heter.

L-girl; Jag har också en samling mässingsljusstakar, som jag brukar ställa ihop om jag hittar någon plats att ställa dom på ;-)
Gästerna kommer i morgon bitti.

Annika sa...

Ja, Humlan! Tänd ljusen! Mysfaktorn på hösten är enorm!!!
idag har vi faktsikt drägligt här, 16 grader, mulet och blååst! Njuter!
Undrar just hur det går med er snö! Ska kolla DN och AB nu, tror jag!

Unknown sa...

Ja det är så härligt med riktig höst. Kallt (det gör inte något), mörkt (tända ljus), brasa (tänk om man hade det). Färgerna som är i början av hösten är helt enorma, tyvärr försvinner de allt för fort för att övergå i brunt och blött. Men vi håller tummarna för att denna höst ska bli bra.
Kram

Humlan sa...

Annika; Det låter som ett skönt väder, här var alldeles för kallt och regnigt i går, i dag är det mer en kall men klar höstdag, riktigt skönt även om jag frös lite när jag kom in..

Rosvik; Det gör VISST något att det är kallt! Jag gillar inte att frysa!!! ;-)
Men jag älskar höstfärgerna och de höga, klara höstdagarna som i dag (även om jag fryser..), så hösten är verkligen både-och.

Vonkis sa...

Just färgerna och ljuständandet är väl det som är bra med hösten (och att jag fyller år så klart :-) ) Tycker absolut att duska köpa en härlig höstbukett.

Trucken sa...

Jag håller med dig Humlan. Det är inget roligt att frysa. Jag tycker bättre om dina Gran Canaria-bilder. Där ser det varmt och skönt ut.

Anonym sa...

dessa blommor var ju verkligen i balans med höstens egna färger... underbart. det behövs den där lilla färgklicken som lyser mellan det gråa vädret

Humlan sa...

Vonkis; Instämmer helt! Även här finns det en hel radda med födelsedagar i oktober (ingen av dom är min) och det är ju alltid trevligt.

Trucken; Jag skulle inte alls ha något emot att åka ner dig igen... kan stanna till april eller nåt.

Trolltyg; Visst lyser dom härligt!

Eleonor (Elle) sa...

Längesedan jag var inne hos Dej..tyvärr... men ska försöka skärpa mej.. jag tycler också om höstens underbara färger .men samma här .. har inte varit ute så mycket i den härliga hösten i år ... men jag suger i mej från de fina bilderna på bloggen .. Ha det gott, kram!

Humlan sa...

Elle; Du är välkommen när du vill! Ibland så räcker ju inte tiden till för alla besök man vill göra..
Dessutom borde man ju besöka den där hösten som är där ute..

Anonym sa...

Och även om bilden är fantastisk kan jag gissa att blommornas färg är ännu vackrare i verkligheten!