2005-11-10

Nu har jag bestämt mig!

Tittut!
Tack alla som skrivit uppmuntrande och förstående kommentarer till mig!
Jag har läst mig runt i bloggvärlden och kommenterat här och var (varför är det så mycket lättare att kommentera än att skriva på sin egen?) och det dyker upp en liten tanke, nu och då, om något som jag kan skriva om.
Men det blir inte mer än små idéer, tankar utan kloka slutledningar eller en bra knorr.

Därför har jag bestämt att Humlesurr från och med nu ska vara ett surr...

Min blogg bli ett klotterplank där jag slänger ner lite tankar, funderingar, åsikter, frågor... utan amitionen att det ska ha något större djup eller en bra poäng.
Förhoppningsvis blir det en blandning av högt och lågt, klokheter och fniss... vi får se var jag hamnar. Jag slutar ställa krav på mig själv och hoppas att det kan bli något läsvärt ...någongång...


8 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

*skrattar* Jag har surrat sen i maj! Jag har som du sett, inte haft en enda ambition att vara seriös. Men roligt har jag.

Batbut sa...

Helt rätt! Bloggen ska vara en ventil för det Du känner för att skriva av Dig. Ibland seriöst, ibland svammel, ibland ingenting. Kolla Mamse och mig, inga röda trådar utan bara det som poppar upp. Och kul har vi! Och folk verkar tycka att det är trevligt att läsa. Så inga krav på Dig själv!

Humlan sa...

Det är just det, jag tycker att ni skriver jättebra, men man måste ju börja någonstanns, jag börjar här!

Lyckliga Grodan sa...

hmm.. jag har inte haft en röd tråd någonsin.. jag babblar friskt.. och oftast kommenterar jag i andras bloggar mer än jag skriver i min egen.. jag gillar att tjabba med folk..
skriv som du vill.. som det passar dig.. som det känns bra..

Humlan sa...

Tack till dig också Grodis! Precis som med Mamsen och Battis, så läser jag ju gärna det du skriver, tycker inte att jag saknar era röda trådar... då behöver jag väl ingen egen... *insikt!*

Cornelia sa...

Jag kan bara instämma för jag känner precis som du många gånger men jag bloggar på ändå

Bloggblad sa...

Jag blir så trött av alla seriösa tyckare på bloggarna. Jag har så många tunga spörsmål i verkliga livet och ser det här som skön avkoppling - lite tjejfest.
Så surra på du bara. Jag hinner inte ha koll på alla bloggar som förut när jag var ledig, det känns lite trist, men jag vill inte bli stressad av bloggandet.

Humlan sa...

Jag börjar också få tidsbrist, då är det skönt att inte känna något krav (från sig själv). Så jag håller helt med dig.