2005-11-23

God Morgon

Dagen startade tidigt... eller natten blev kort... eller morgonen lång.
Jag har sovit dåligt inatt. Vaknade gång på gång och tillslut lyckades jag inte somna om igen, så jag har läst tidningar, läst bloggar och precis satt på morgonens andra kanna med te.
Även om jag är lite orolig att nattens korta energiladdning inte ska räcka till hela dagen, så gillar jag dessa tidiga mornar. Att ha hela långa dagen framför sig ger mig en känsla av att ha oändligt med tid.
Av naturen är jag dock kvällsmänniska och jag har svårt att komma isäng på kvällen. Men jag är också lite morgonmänniska och har lätt att komma upp, bara jag har fått mina (många) timmar av sömn.
Nu ska jag ta vara på min långa dag, tills sömnbristen hinner ifatt mig...

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Jag ställde klockan fel en gång. Väckarklockan ringde vid halv sju (trodde jag), väckte H som sa, vad kort natten var. Och det var den också för när jag gick ut i köket för att sätta på kaffe var hon bara ett. Så vi fick lägga oss igen och sova flera timmar till.

Humlan sa...

*Skratt* Det var nog rekord i felställning av klockan! Va' snopet!

Bloggblad sa...

Haha! Påminner om en kompis som somnade tidigt på kvällen - vaknade med ett ryck kl 8 och rusade till bussen (mörka årstiden) och var så himla förvånad att alla andra tycktes ha försovit sig...

Själv blir jag lite nojjig om jag vaknar för tidigt, för då vet jag att jag är stressad. I normalläge måste jag ha 3 väckarklockor för att komma upp alls...

Humlan sa...

Två väckarklockor här också, har ju svårt att komma isäng, det är så mycket som jag påbörjar alldeles för sent på kvällen...