2010-04-21

Nya blommor

När jag går här och funderar på vilken blomma det är som doftar så starkt på kvällarna (det är inte ovanligt att hoyorna doftar ganska starkt på kvällen men har bara en svag doft på dagen) så ser jag att en av mina hoyor blommar för första gången.
Jag köpte denna som ett skott på Tradera för några år sedan. Det blev lite problem med posten, så den kom till mig i ett ganska visset skick. Det var ju inte säljarens fel, men eftersom jag hade hört av mig när jag inte fick paketet så visste hon ju om att det var problem och när den till sist kom fram så talade jag om att den var mer eller mindre död. Snäll som hon var så skickade säljaren ett skott till från samma blomma. Skotten såg likadanna ut och jag planterade dom i varsin kruka. Det ena skottat har blommat ett antal gånger och nu blommar det andra för första gången och jag inser att det är en väldig skillnad på färgen på blommorna!
Den övre bilden är från i dag. Tyvärr gör den inte blomman rättvisa, den är mycket mörkare än på bilden.
Den nedre blomman är en gammal bild på det andra skottet och den är verkligen bara svagt rosa!


Märkligt!

Uppdatering; När jag publicerade detta så inser jag att jag har samma blomma i rubriken! Så den har tydligen blommat förr och jag har glömt bort det.
Jag måste nog börja med en blomsterdagbok snart!

Inga kommentarer: