2008-01-07

Jag har i alla fall försökt

Inspirerad av Rosvikstjejen så köpte jag Rooiboste i dag. Hon drack te smaksatt med tranbär, det hittade inte jag, så det blev Rooibos Ginseng (med ginseng, citrongräs & bergamott) istället. Det var drickbart... nästan. Det var inte gott och jag tror inte att jag vill ha mer. (Jag har kanske försökt med helt fel smaksättning) Jag hällde ut halva muggen, kokade nytt grönt mintte (med pepparmyntsolja) och tog några torkade tranbär till.
Är det någon som vill ha ½ hg (minus 1 tsk) rött te?

(Bilden har inget med detta att göra, ytterligare en gammal bild från fyndmappen)

10 kommentarer:

Morgondimma sa...

Tack men jag håller mej också till grönt mynta-te och drömmer om sommaren

Anonym sa...

Jag föredrar kaffe. :) /Monica m y

Humlan sa...

Dimma; Jag med!!!

M m y; Det är också gott!

Unknown sa...

Det blev nog fel smak kära vän. Jag har testat många röda smaker och de har varit bra allihopa. Dock inte din variant men om den itne var god får det vara.
Testa annan smaksättning!!!

Kaffe är helt ok oxå men jag kan verkligen få tesug både på morgonen och på kvällen.

KRam

Humlan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Humlan sa...

Rosvik; Jag lovar, jag ska testa något annat!
I dag har jag druckit massor med kaffe, men dagen började med en kanna svart te och nu börjar jag bli sugen på grönt eller oolong te. Jag behöver både kaffe och te under min dag.
Kram

Strumpstickan sa...

Grönt och svart här också men det är ändå kul att prova olika sorter. Det röda teet är ju vackert men inte så mycket smak nej...

God fortsättning på nya året!

Humlan sa...

Stumpstickan; Håller helt med dig! God fortsättning till dig också!

Vonkis sa...

Kan rekomendera Rooibos vanilj och så brukar jag ha i lite kanel medans det drar.

Humlan sa...

Vonkis; Jag är rädd att vanilj blir för sött, men det kanske försvinner om man har kanel i...