2007-07-25

Var det därför...

Jag har haft lästorka under en längre tid.
Nu har jag äntlige kommit igång igen. Har börjat med Stieg Larssons första bok "Män som hatar kvinnor", den har länge legat här hemma, men först nu när jag har alla tre böckerna, så har jag börjat. Första sidorna var tröga och tog lite tid. Häromdagen tog jag med den ut till solstolen och blev fast. Har fått slita mig de senaste dagarna.. I går kväll skulle jag läsa en stund, det var obekvämt och kallat om benen så jag la mig i sängen... skulle ju bara läsa en stund innan jag skulle sova..
Jag är snart klar. Nä, jag har inte sovit än, men det är ju bara grå regnmoln utanför så jag kan väl sova när jag har läst ut boken..
*gääsp*

8 kommentarer:

Tankevågor sa...

Nattsudd med herr Larsson!!! Då får jag väl önska dig en godnatt nu då fast det är morgon! ;-)

Humlan sa...

L-girl; Nu har jag lämnat herr Larsson för i dag. Tämligen trött, så jag ska nog blunda en stund...

The Female Dinousaur sa...

Jag är helt enig med dig. 1/3 var svår att ta till sig, vet inte varför. Men ungefär mitt i är man fast. Slutet läste jag en sån där natt när jag var tvungen att sova, för att jag skulle upp tidigt som f-n, men jag kunde bara inte sluta! Har just börjat med tvåan, och den börjar riktigt lovande. Trean ska enligt ryktet vara bäst. Den står och väntar i hyllan...

Tankevågor sa...

Jag ska nog ge mig på nummer tre också nu. Den var för tung att släpa med till London. ;-)

Humlan sa...

Biggis; Vi har det roliga framför oss... Men jag ska läsa ut en annan bok först, den har legat halvläst så länge.

L-girl; Jag har del tre och den är stoor och tuung, absolut ingen reselektyr! Du får ta den nu (men försök att inte läsa hela nätterna! ;-)).

Moni sa...

Min sambo är helt fast i dom där böckerna och tjatar på mig att jag oxå ska läsa dem, men hittills har jag inte varit sugen.

Kanske ska jag ge dem ett försök i alla fall?

Själv har jag precis läst ut Isprinsessan av Camilla Läckberg(hundra år efter alla andra). Den var okej, men inte mer tycker jag.

Batbut sa...

Den gode Stieg är förförisk...

Klimakteriehäxan sa...

Been there, done that, som dom säger. Avvaktar nu med att starta del 3 tills jag vet att jag har tid att fastna igen.