2007-06-30

Nytt försök


Jag kokar linser igen..
Men den här gången kom jag ihåg att kolla när det kokat upp och sänkte värmen..
Detta var kastrullen efter förra försöket när jag brände vid linserna. I första rengöringen fick jag bort linser och det mesta av svärtan, då såg den ut så här. Sedan fick den stå med maskindiskmedel och vatten över natten, och är nu blank och fin igen.

Jag har alltså hittat mitt program till kameran.
Laddat ner 178 bilder (jag har tydligen varit flitig..) och börjat titta igenom dom.
Inte förvånande så är de flesta på blommor.
Så snart blir det ÄNNU fler blombilder här..

5 kommentarer:

Moni sa...

Gu va skönt att höra att man inte är ensam om att bränna fast saker i botten på sina kastruller...

Tankevågor sa...

Vad är det här för konstig blomma hann jag tänka, innan jag såg vad det var. ;-)

Humlan sa...

Moni, nä, vi är inte ensamma..

Londongirl, Nä, jag har INTE grillat blommorna! :D

Strumpstickan sa...

Och vad hade de stackars linserna gjort för ont? *skrattar*

Tur att det finns stålull!

Humlan sa...

Stickan, Jag lyckades iaf koka nya linser i går, så vi är "vänner" igen. *s*
(Ingen stålull men maskindisk och hett vatten, den sista fläcken gnuggades bort med en svamp!)