2006-08-17

Syrligt


Energigivande färger...
Som ska lysa upp mitt hem i höst

17 kommentarer:

Bloggblad sa...

Oj så glatt! Om jag skulle ta hem en kudde i de färgerna, skulle jag få byta ut allting. Det råkade bli pastell hemma hos oss när vi köpte nytt för 17 år sen. Dags att byta, kanske?
(Men jag skulle inte våga vara så färgmodig) Du kommer att bli jättepigg av de läckra färgerna.

Cornelia sa...

Men hallå... 17 år bloggis... definitivt dags att byta.

Humlan... det där blir fint!

Monica med yffen sa...

Du har rätt; det känns både fräscht och uppiggande. Det blir nog jättefint.

Humlan sa...

Tack alla!
Bloggis, både i kök och badrum (det randiga är badlakan &handdukar) byter jag gärna färger, rummen är neutrala i färgerna, så jag kan leka!

Anonym sa...

Jag kanske ska också byta lite härhemma också? Köksgardiner har varit uppe i tre år.

Anonym sa...

Glömde skriva, snygga färger och form!

*trött*

Anonym sa...

Säger bara en sak: RÖTT!
*skrattar gott*

Humlan sa...

Anne-Maj, jag byter köksgardiner ofta, ibland flera gånger per år! (endast köksgardiner) Köket är vitt, så det är gardiner och duk som lyser upp, därför byter jag efter humör och årstid. Men i år har jag haft samma hela året, tulpaner i rött och gult som har känts rätt länge... men nu är det nog dax att byta igen!
Rita, gärna rött, men inte BARA rött! ;-)

Batbut sa...

Klart läckra färger - jag blir glad när jag ser dem, hjärtat spritter till av glädje så de kommer Du garanterat ha glädje av i vinter

Humlan sa...

Ja, precis så är det, det spritter till i mig!

Tankevågor sa...

Jag är sugen på de där apelsinfärgade handdukarna vi tittade på. Jag skulle nog vakna bättre om jag möttes av dem på morgonen när jag kliver ur duschen. Tror du inte det?

Har du åkt till Finland? Är du där nu?

Humlan sa...

Londongirl, jag har varit i H-fors och kommit tillbaka, denna gång kunde jag inte motstå handdukarna. Mina vänner köpte förresten ett kuddfodral i det tyget som vi tittade på som stuvbit!

Monica, tack!

PGW sa...

Nån har shoppat loss på marimekko tror jag! :-) Underbart soliga färger!

Humlan sa...

jepp! :-)

Mette sa...

Ja, verkligen energigivande!

Bloggblad sa...

Jag bytte möbler och hem så ofta som barn, vi flyttade till färdigmöblerat varje gång, tjänstebostad, och förmodligen är det därför jag inte vill göra om. Helst inte alls, men snart måste jag. Det är bara andra soffgruppen på 31 år...

Humlan sa...

Jag förstår dig, jag har också kvar mina möbler länge och jag möblerar inte om speciellt ofta heller. Däremot kan jag variera med gardiner, dukar och kuddar och det gör jag efter humör och årstid (ljus).