2006-08-24

Precis som i reklamen


Jag brukar ta reklamen med en nypa salt
Vem tror att det är som reklamen säger /visar?

Men när min tandhygienist gav mig provflaskor med Listerine och sa att den var bra, då tror jag på det och provar.
Hon varnade mig för att man inte klarar 30 sekunder i början, den är stark!
Nu är jag väl uppe i 20-25 sekunder, så jag vet inte om det kommer att smälla efter 30 sekunder (som i reklamen), men när jag spottar ut det och rätar på mig så ser jag precis lika lättad ut som killen i filmen, och jag drar samma lättnadens suck!

10 kommentarer:

Moni sa...

Hm, ska du verkligen lita på din tandhygienist? Hon langar ju godis till dig....
:D

Anonym sa...

Den där har jag åxå funderat på, men jag är skeptisk!

Humlan sa...

Moni, ja, hon kan skilja på yrkesroll och privatperson, som tur är!

Rita, jag var också skeptisk tills jag fick den av tandhygienisten, men jag litar på henne.

Bloggblad sa...

Jag hade inga hål när jag var på kontroll förra veckan - så idag inköpte jag en flaska sånt + nya tandpetare, för det ska inte bli några hål till nästa år heller har jag tänkt.

PGW sa...

Hmm du är säker på att det inte säger POOF efter 30 sekunder och att alla tänderna flyger all världens väg?

Anne sa...

Haha, och precis detsamma säger jag. Visst är det STARKT! Fast jag ska testa om det finns nån annan variant nu, med mer flour.. och kanske mindre styrka :)

Humlan sa...

Bloggis, jag gör som dom säger och det Hjälper! Biter sönder någon lagning ibland, men sällan något hål.

PGW, har kommit till 30 s, det small INTE!

Anne, det är starkt och man känner sig Ren! Men jag växlar lite med flourskölj också, känns säkrast så...

Mikusagi sa...

Läskigt värre. Jag har funderat på att aköpa sådan där.

Humlan sa...

Ja, lite läskigt är det... Men man känner sig väldigt ren efteråt!

Hannele på Hisingen sa...

Aha, reklamen har jag inte sett, men fick en sån flaska av min tandläkare.