2006-08-06

Böcker

Jag har fått en utmaning av Batbut, att svara på en massa frågor om böcker.
Jag har stirrat på frågorna och vet inte vad jag ska svara.
Därför, kära Battis, blir det inga svar.

Mitt förhållande till böcker är lite knaggligt just nu.
Jag läser gärna, men jag har just nu väldigt svårt att läsa ut böcker!
Jag är nyfiken på nya böcker, köper dom och sedan blir dom liggande...
Jag går på antikvariat och till boklådor och fyndar...
Jag börjar läsa och kommer halvvägs...
Jag har en hel hög med halvlästa böcker.
Faktaböcker, romaner, deckare, populärvetenskap, blomböcker...

Den senaste boken som jag läste ut (kanske för att den är lånad och ska lämnas tillbaka):
Flicka från ovan, av Alice Sebold

Senast påbörjad:
Lördag, av Ian McEwan

Men nu ska jag sticka... eller måla färdigt krukorna på köksbordet... eller göra något av pärlorna... eller...

Varför hinner jag aldrig något?

4 kommentarer:

Gagga sa...

På lördag ska du träffa mig och många fler...eller?

Humlan sa...

Javisst Gagga, vi ses på lördag!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.