2006-06-17

Typiskt

Det verkar vara en besvärlig kväll för luftballongerna.
En såg ut som om den höll på att landa på Högalidskyrkan (lite svårt att se exakt).
Jag gick efter kameran, tänkte att jag ska föreviga detta, naturligtvis var båda uppsättningarna av batterier tomma!

Nyss tittade jag ut igen, då dök det upp en ballong som såg ut som den kom från Riddarfjärden, vet inte om dom doppat fötterna eller startat från Söder Mälarstrand (jag tvivlar!).
Dom steg sakta och såg ut som dom missade Kungsholmskyrkans torn med någon meter.
Och jag har fortfarande inga fulladdade batterier i kameran! Det hade dom som stod i korgen under ballongen, det blixtrade där uppe hela tiden... undrar om dom fotograferade mig, stirrandes på dom?

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vilken trafik det är i luften kring dig! Har läst morgontidningarna och det står inget om någon ballong som havererat på någon kyrktopp som tur är! ;-)
Ha en bra söndag!

Batbut sa...

Med tanke på mitt bostadsläge kan jag intyga att ingen luftballong har landat på Högalidskyrkan. Lovar att föreviga dem om så sker. Okej?

Humlan sa...

Det såg ut som om de var på väg ner för att hälsa på hos trollfamiljen eller dess grannar... balkongvägen!

Fria Foten sa...

Nu för tiden har jag inga ballonger utanför mitt fönster.Det är båtar och massor av folk istället( Göta kanal).
Men en gång i tiden bodde jag på Stadshagen mitt emot Karlbers slott. En gång tror jag att det fanns 25 ballonger som svävade över Sthlm. Jag blir helt lyrisk när jag tänker på gryningen och hur jag ibland stod på balkongen och såg allt detta. En gång var det en ballong som var så nära så vi snackade med varandra.
Det är fyra år sedan jag flyttade och det sticker lite i mig när jag hör dig berätta om det här.
okey, jag har livskvalite nu oxå, men Hufvudstaden är det något speciellt med!

Humlan sa...

Mmm, Flaxa, det är något speciellt med den här stan! ...Men jag förstår dig! Jag längtar också efter annat ibland, men jag blir nog kvar här... tror jag!