2006-06-27

Stickad väska


Här är den väska som jag har stickat och sytt foder till och funderat kring under den sista tiden.
Den går att använda, men den känns inte färdig.
Dessutom så stänger den inte tillräckligt för att den ska kännas "säker".
Jag känner mig lite osäker när det gäller magnetlås, är de säkra när man har kort, elektronik och sådant i väskan?
Men mest funderar jag över själva designen, det fattas något, men jag vet inte vad. Och jag orkar inte sprätta upp, sticka om eller göra sådana stora ändringar. Därför blir det ett tillägg om det blir något. Jag gjorde små fickor och la på (löst)... det blev en gubbe, med fickorna som ögon!
Funderar på någon brosch, jag har massor, även om man får tänka lite på tyngden när det är stickat...
Har ni några bra idéer, så är de välkomna. Jag lägger mest ut denna bild för att stilla nyfikenheten hos Londongirl och Bloggblad, som har frågat hur den blev.

10 kommentarer:

Humlan sa...

Vet du va'... jag hade faktiskt fundering på att markera alla sömmar med brunt garn (samma märke), men du har rätt, det blir nog bättre att göra det bara på plösen! :-D Nu är det virkat runt om i samma färg, synd att jag inte tänkte på det med en gång, så kunde jag har virkat i brunt...
Tack! Nu fick jag något att fundera över...

Tankevågor sa...

Den är så himla fin....jättesöt. Men jag håller med om att det kanske skulle vara något mer.....Men jag är särskilt förtjust i knappen. VEM kan ha hjälpt dig välja den? ;-)

Humlan sa...

*asg* Londongirl, VEM kan det vara... :-D
Kul att du tycker att den är fin, men du förstår vad jag menar med att det behövs något mer. Jag ska nog försöka med Source förslag med kantsöm.

Tankevågor sa...

Kan du sticka en liten blomma? (Jag tror du kan sticka allt förstår du.) Romantiska jag skulle kunna tänka mig en fast i samma färg. Kanske avtagbar som en brosch?

Bloggblad sa...

Och nu är jag äntligen här och tittar.
Den påminner om när jag virkade väskor med den sortens bygel på 60-talet. Jag hade flera stycken i olika färger, men alltid lossnade de och drog ihop sig i ena hörnet av bygeln...men jag ser att du har eliminerat det. Kul med stickad personlig väska!
Knapp och bygel passar ihop - och jag tror också på mörk kant på plösen eller blommor i rad nerför den.

Anonym sa...

Påminner när mamma gjorde såna:-) i fula 60 70 talsfärger.. Jag föreslår något brodyr, lätt att sy och så?

Humlan sa...

Jo, bygeln väckte minnen hos mig också, även om jag inte har gjort något liknande förut.
Och, Bloggis, jag tänkte på glidrisken, så jag virkade en extra ögla på utsidan på varje sida. (Knappen hjälpte Londongirl mig att välja, jag hade med ett garnprov)

Det blir inte brodyr, däremot ska jag testa en brun kant. Provar först med det chokladbruna garnet som jag har (samma som väskan) annars får det bli ett brodyrgarn eller liknande.

Batbut sa...

Kanonfin, verkligen. Och jag som käringen mot strömmen säger då att jag tycker Du skulle sätta lite fräcka pärlor på den, inte många. Kanske göra en "blomma" av pärlor i ena hörnet. Lite strassigt och glansigt. Ngt som gjorde att den stack ut lite mer.

Humlan sa...

Battis, Tanken har slagit mig! :-D
...och tänk, jag har pärlor hemmma...

(detta kommer att sluta med den mest dekorerade väskan någonsinn, och jag som inte brukar gilla pynt och "bjäfs"!)

Anonym sa...

Jag tycker att väskan är elegant med knappen som enda smycke. Jättesnygg. Om du känner att väskan inte är riktigt "säker" så kan jag berätta om mín väninna som blev bestulen på sin plånbok ur sin "ickesäkra" väska. Hon tog resolut en skottesvamp och stack den full med knappnålar och lade högst upp i väskan. Men sen blev hon tveksam. Tänk om hon skulle åka fast för innehav av vapen i uppsåt att skada någon.Så hon sydde en innerficka i kappan istället.