2006-06-14

Avigt?

Jag håller på att sticka en väska
För att väskan ska hålla bättre, så tänkte jag fodra den.
Jag syr inte ofta, men har en gammal symaskin som fungerar (ibland) och som går att sy funktionella, om inte snygga, sömmar i en steglängd (knappen sitter fast!).
När jag hade stickat delarna till väskan (sidostycken och botten) så mätte jag upp dem och klippte till ett foder av ett tyg som jag hade hemma.
Svor och nålade ihop tyget och lyckades sy ihop bitarna utan alltför många "omtagningar" för att tråden trasslade eller gick av.
Nu har jag spänt upp de stickade delarna och ser plötsligt att de är mindre än fodret!
*suck*
Ska jag vänd väskan utochin och använda det stickade som foder?
Just nu har jag mest lust att packa ihop allt och börja sticka på något annat...
Jag ska ialla fall inte bli sömmerska!

7 kommentarer:

Ilva sa...

usch jag far flash backs nar jag laser vad du skriver... de varsta fran nar jag sydde min brollopsdrakt, jag blev fardig samma dag...

Jenny sa...

Jag tycker du är ganska fantastisk som lyckas sticka en väska. Kan du inte stryka på sånt där tyg som blir som klister när man värmer upp det? Jag använder det till allt som behövs sys ihop. Fast då har jag aldrig stickat en väska.

Tankevågor sa...

Jag är så himla imponerad av dig som kan sticka en väska. Tycker att jag kan sy ....men det kan jag nog inte eftersom ett foder låter så svårt!

Men du Humlan, ge inte upp! Du är inte den typen! * Heja heja friskt humör det är det som fodret gör! *

Humlan sa...

Ilva, DET var väl ändå höjden av nervpåfrestning! Sy den själv och så tätt inpå!

Jenny, har inte tänkt på det... vet inte om jag törs prova!

Londongirl, *skratt* ny hejarramsa! Just nu sitter jag och syr ihop stickningen, vi får väl se hur det blir sedan...

Anonym sa...

Jag vill se bilder!! Heja Humlesurr!

PGW sa...

Jag vill också se bilder!

Humlan sa...

Lugn, bara lugn!
Det kommer bild när det är klart!