2009-08-15

Jag som var så säker


Jag var så säker på att det var bokbord på Drottninggatan i dag...
men det är i morgon!
Som tröst gick jag in på Hemslöjden och köpte deras tidning som handlar om stickning denna gång.
Och några koner med lingarn...

Sedan gick jag till stickaföreningens stickkafé på Kulturfestivalen. (Det var iaf i dag!)
Trevligt att träffa nyfikna nybörjare likväl som vänner och bekanta, men irriterande när gatumusikanter tycker att de ska stå under taket (där ljudet studsar tillbaka), några meter ifrån bibliotekets bord där stickningen pågår. Dit kommer alltså folk för att lära sig sticka och man ska stå och visa och förklara med trummor och trumpeter rakt in i örat... Jag satt mest och stickade, men lite ville jag ju prata med de andra som var där. Nu är jag hes, tinitusen tjuter och huvudet värker... är det priset man måste betala för att få sticka lite?

Nu blir det lite stickning till friidrotts-VM i stället.

Inga kommentarer: