2009-06-18

Atjooo

Det är inte nyttigt med allt regn!
Jag har blivit förkyld!
Så jag sitter uppkrupen med tekopp och näsdukar inom räckhåll.
Nyser och hostar.
Men, med tanke på vädret så är det riktigt skönt att hålla sig hemma och jag är nog inte den enda som fryser och hämtar en skön kofta i kväll.

Eftersom jag är lagom förkylningsseg så är inte reaktionsförmågan den bästa, så nu har jag lyckats knuffa knäckebrödspaketet i golvet två gånger (från skåpet ovan kylen, så det var lite fallhöjd...), så jag behöver inte göra någon ny müsli på ett tag, jag har krossade knäckebrödsskivor. Konstigt nog så har de inte åkt ur paketet, men bitarna blir mindre och mindre storlek... snart är det väl bara smulor.

På datorfronten intet nytt, vilket gör att jag fortfarande inte har fått in nytagna bilder på någon dator som når bloggen... men när det fixar sig så ska ni få se på blommor (förvånad någon?), det är några nya hoyor som har blommat för första gången och jag kan ju inte låta bli att försöka fotografera dom trots att dom får ligga kvar i kameran just nu.

Nähä, nu ska jag gå och fixa mig en kopp te och hämta ett nytt paket näsdukar...
Önskar er en trevlig midsommar, oavsett om ni firar eller inte!
Aaahtjooo!

7 kommentarer:

Monica sa...

Krya på dig! Hoppas att du snart blir bättre - och trevlig midsommar!

Annika sa...

KRYA på dig!!
Låter för all del lite mysigt med soffhörnet och en kopp te, men jag hoppas ändå att solen strålar på dig idag.
Trevlig midsommar och kram!!

Humlan sa...

Monica; Tack & tack detsamma!

Annika; Tack! Det är riktigt skönt att sitta här hemma i värmen och ta det lugnt. Men jag saknar havet och naturen nu, inte för att det är midsommarhelg, utan att det är som vackrast.

Tankevågor sa...

Men vad bekvämt nu har du musli! :-)

Hoppas du kryar på dig! Inte kul att vara förkyld när det är sommar.
Kram så länge

Humlan sa...

L-girl; Jo, färdigrostat och allt! :-)

Förkylningen ska förhoppningsvis vända nu, hoppas bara att inte hostan fastnar...
(Och i det här vädret är jag väldigt nöjd med att vara hemma! :-) )
Kram

Unknown sa...

Hoppas du känner dig bättre idag. Tråkigt med förkylning nu när vädret ska bli bättre.

kramen

Humlan sa...

Rosvik; Jo, som du ser ovan så är det bättre. Det är skönt när man känner att det har vänt även om det är hel del kvar...
Jag mår nog bättre av att se sol utanför fönstret också och det är härligt att kunna ha fönstret öppet och få in lite frisk luft.
Kraam