2006-03-04

Vinter i stan


Snön yr utanför fönstret.
Jag har varit ute en sväng och pulsat, klättrat över snövallar och halkat i däckspåren.
Vinter i staden är inte rolig, det är mest halt och slaskigt, skitig snö och risk för ras, motvind och råkallt.
Plogningen fungerar inte, staden sparar och fraktar inte bort snöhögarna och vallarna längs gatorna.
Bilarna flyttar inte på sig när det är städnatt, då plogas de in, med snöhög före och efter och plötsligt har det försvunnit flera parkeringsplatser!
Och vi hade ju inte så gott om dem från början heller...

Jag har mest ägnat veckan åt att scanna in gamla filmer.
Hittade då några bilder från en vinterdag 2003.
En perfekt vinterdag, -10 grader, vindstilla och sol...
Jag gick längs Riddarfjärdens strandpromenad och jag var inte den enda som gick med kamera i handen.
Det är så få fina vinterdagar i stan, det gäller att uppskatta dem, njuta av dem och komma ihåg dem.
Vill bara visa att dom finns, dom också!

5 kommentarer:

Ilva sa...

Det dar ar en riktigt fin vinterbild! Hoppas du mar bra kara Humla och att du inte fastnat i scannern!

Humlan sa...

Tack Ilva! Allt är bra! Att jag känner mig lite insnöad, beror på vädret...

Jag ska försöka få in bilderna utan att fastna själv... gäller att passa på nu när jag har lånat en scanner.

Anonym sa...

Mycket fint bild! Kanske dags ta fram snöskor? heter dom såna? Snart kommer våren, håll ut!

Bloggblad sa...

Härlig bild. Det där snömotivet blir visst ledmotiv i våra bloggar...:)
(Fast för tillfället har jag ett bättre motviv)

Humlan sa...

Tack båda två!
Jasså, har du blivit vän med blogger igen, Bloggblad? Då ska jag gå in till dig och titta på din gästbloggares bilddagbok. (Gissar jag rätt?)