2006-02-11

Jag ska bli träd, när jag blir stor!


Titta vad jag hittade på fatet till ett av mina Paradisträd.
Ett blad har ramlat av och i dammet(!) på fatet har det slagit rot och börjat bilda en ny liten planta!
Jag har tillräckligt med Paradisträd redan, men jag kunde ju inte motstå denna livskraftiga (växtkraftiga?) lilla planta, naturligtvis fick den lite jord i en minikruka och fick flytta in i "barnkammaren". Vågade inte ta bort stora bladet, för jag är lite dålig på att passa de små, så det är risk för uttorkning, nu har den ju extra matsäck med sig...

Nu när jag ser kortet, så påminner det lite om en fästing! Men jag kan tala om att den är väldigt söt i verkligheten!

14 kommentarer:

Humlan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Vi på Kantarellen sa...

Jag tycker det ser ut som en tunga... med papiller och allt. :-)

Humlan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Humlan sa...

*skratt* Det har du rätt i! Det såg jag inte...

(Det var jag som strulade runt, därav alla deletade poster!)

PGW sa...

Vilken rolig liten växt :-)

Humlan sa...

För mig, som är "krukväxtgalning" är den hjärteknipande... *Skratt* Jag pratar med den, duttar och håller på!

Bloggblad sa...

"Fästing" var min första tanke. Jag har nämligen fästingskräck. Väl utvecklad sådan. Äter vitlökskapslar året om för att inte möta nån som glömt gå i ide...

Börjar nästa sakna mitt gamla krukväxtintresse. Kanske hinner jag odla det nu när det bara är sport på teve?

Humlan sa...

Men du! Paradisträd är lättodlade! Jag sköter om mina FÖR MYCKET!
Vad hade du för krukväxter, när du hade ditt intresse, speciella sorter eller allmän blandning?

CV sa...

Vilken bra närbild. Snyggt plåtat.
RS
kulturbloggen.com

Humlan sa...

Tackar!
(Jag som var irriterad på att den inte var riktigt skarp! *S*) Jag håller på att lära mig kameran, så det blir lite testbilder, gärna på blommor...

Cornelia sa...

Kanske en blomma för mej, jag behöver lättskötta växter!

Humlan sa...

Ja, jag kan rekomendera den. Lättskött och den blir vackrare ju äldre den blir (tycker jag).

Anonym sa...

Såg bilden tidigare och gick fort, för jag trodde det var fästing. Nä men det är BLOMMA! Jag avskyr fästingar och det var jobbigt att ta bort dom på hunden vi hade förut.

Humlan sa...

Jag säger ju att det ser ut som en fästing...
Anne-Maj, du ska få en annan blombild i morgon! En julkaktus som har tappat almanackan!