2005-12-02

Städning är farligt

Går lätt framåtlutad, med struttig gång och har stora problem att ta mig till och från sittande ställning. Allt detta beror på att jag böjde mig ner för att ta tag i damsugaren i dag.
Det sa pang (eller buff) i ryggen och nu är jag inte speciellt rörlig längre.
Har råkat ut för detta förut, det är visst inte ryggskott, utan bäckenet som bråkar, men det spelar ju ingen roll vad/vem det är som hugger mig i ryggen när jag rör på mig. Ont gör det!
Så, städning är farligt, frågan är om det är farligare än dammråttorna som ger mig nästäppa?

7 kommentarer:

Batbut sa...

Städning är aldrig nyttigt! Därav har jag lejt bort det, så lyxig är jag (ska jag skämmas nu?)
Kul att ses igen! Börjar snart bli en vana, och i januari är det dags igen

Humlan sa...

Nej, du ska inte skämmas, du ska njuta och må bra! Jag önskar att jag kunde göra detsamma (både leja bort och må bra...).

Ja, riktigt kul, var det, och en trevlig vana, börjar det bli!

Anonym sa...

Dammsugaren är livsfarlig, det lärde jag mej för läääänge sen!

Anonym sa...

Vad hände, Rita?

Humlan sa...

Problemet är väl att man inte kan låta bli att städa. Däremot kan man låta någon annan utföra det.

Mikusagi sa...

Men man skall ju inte böja sig ^^
Vad lärde du dig på idrotten i skolan?

:0

Jag hoppas det blir bättre :)

Humlan sa...

Tack! Jodå, det är bättre i dag, jag går lite stelt, men det har förhoppningsvis gått över på några dagar...