2005-12-03

Man kan väl ändrar sig

Tack och lov för att man kan ändra sig!
Jag dricker kaffe med mycket (vispad) mjölk.
Förut kunde jag använda vanlig- och mellanmjölk, men inte lättmjölk.
Det var inte gott!
För att vara lite nyttigare så började jag att blanda mellan och lättmjölk, och vande mig med det. Successivt blev det mer och mer lättmjölk i blandningen, tills jag hade vant mig och kunde ta bara lättmjölk. Idag tycker jag att vanlig (3%-ig) mjölk smakar grädde och att lättmjölk är gott i kaffet!
Under hela denna tid har jag gärna druckigt lättmjölk till maten, så det var inte det jag skulle vänja mig vid.

6 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Här har du en som ALDRIG dricker mjölk. Ungarna har aldrig heller druckit mjölk.

Jag har inställningen att mjölk bara bra till en sak..... kalvar.

Humlan sa...

Jag är uppvuxen i en mjölkdrickarfamilj, och mamma reagerar på att jag dricker så lite mjölk... så olika det kan vara!

The Female Dinousaur sa...

som liten drack jag MASSOR med mjölk (och vi snackar mjölk direkt från kossan här - som vi hämtade direkt från lagår'n), hade riktig mjölkabstinens emellanåt, som tonåring och uppåt. Idag blir det inte fullt lika mycket - det går lika bra med vatten. Fast i kaffe ska det vara mycket mjölk... Och två bitar socker...

Humlan sa...

Samma här, minus sockret...
(Men vi har alltid fått köpa vår mjölk.)

Anonym sa...

Mjölk är verkligen supergott i kaffet, men vispad? Hm. Har aldrig testat. Bara ångad. Men vispen kanske funkar den med, måste testa!

Humlan sa...

Husmusen: Jag använder en speciell mjölkvisp, då blir skummet likt det som man får när man ångar mjölken. (Den är mycket mindre än en vanlig visp.)