2014-02-20

Vinterväder

Det snöar ute!
Nu när man har vant sig vid tanken att vintern är grå.
Nu när man har vänt näsan mot solen och insett att den värmer.
Nu när man sniffat i luften och undrat om det inte doftar lite vår.
Nu när man har hört fåglarna

Men när jag såg snön på taken i morse så kom jag och tänka på en bild jag tog för ungefär en månad sedan. Det var också en morgon när jag tittade ut och insåg att det äntligen hade blivit lite vit vinter. Solen höll på att gå upp, den syntes inte, utan jag såg bara morgonhimlen... men det var något som lös!


Solen går upp till vänster, utanför bilden. (Klicka på bilden så blir den större.)
Jag hann ta några bilder på den lysande pelaren innan den försvann. Vad det var, vet jag inte. Ånga som fångade solljuset kanske?

OS och stickning står på dagens program. Det gäller att passa på att frossa under de två veckor som spelen pågår. Eftersom längdskidåkning är favoriten så har jag verkligen frossat så här långt!

8 kommentarer:

myzpyz sa...

vacker bild :)
kraMyz

Humlan sa...

Tack! :o) Visst är den lite konstig, den där ljuslågan...
Kram!

Tankevågor sa...

Älskar din utsikt över taken! Blir som vanligt sugen på att sitta där och dricka te när jag ser den. :-)

Jag har helt och hållet gett upp om den här vintern. jag som verkligen tycker om den årstiden har tröttnat på att vänta på den. Känns som nu får det vara. Den kom av sig och idag såg jag snödroppar i rabatten utanför vår port!
Får vårkänslor och vill bara sjösätta båten!

Kram

Humlan sa...

Vilken månad som helst ska jag gräva fram mitt köksbord, så att man kan sitta där och dricka te igen! :-)

Ja visst kom den av sig, vintern, och även om den försöker ibland så får den inte riktigt till det... Själv borde jag plantera om blommorna och det är ju en riktig vårsyssla!

Kram

Annika sa...

Ja, din utsikt är verkligen storslagen!!
MMM….
Vi fick den vinter som helt undgick er iår. Just nu snöar det som bara den!
Kramar!

Humlan sa...

Ja, det bästa med lägenheten är utsikten!
Tänk att det snöar hos er igen! Här är det snödroppar (som hos dig) och det snöade i går kväll men låg inte kvar. Sedan blir det aprilväder och det vet vi ju vad det innebär här...
Kramar!

Rajani Rehana sa...

Beautiful blog

Rajani Rehana sa...

Please read my post