2009-10-04

Blöt söndag

Regnet smattrar mot rutan, sedan lyser plötsligt solen en i ögonen.
Nu mörknar det igen...

Försökte pigga upp mig med lite frukt, men blev mest arg när jag inte hade tillräckligt med kraft i fingrarna för att klara av att skala apelsinen... Dumma fingrar som inte vill

Har fyllt en sopsäck med gamla tröjor, tänk så mycket kläder jag har liggande och aldrig använder.

Bläddrar i tidningar som dimper ner i brevlådan och sedan aldrig blir lästa, får nog säga upp lite tidskrifter

Ställer ytterligare en kasse med tidningar vid dörren. Det blir minst en promenad till återvinningen när det slutat regna

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja, verkligen dumma fingrar som inte vill lyda dig då ville skala apelsinen.
Jag fyller upp sopsäckar med kläder också med jämna mellanrum som jag ger till välgörenhet. Min regel är att om jag inte använt plagget på ett år så gör jag mig av med det.
Hoppas ni har fint väder idag.
Kram!!

Humlan sa...

Annika; Nu ska jag se om jag får in ett svar i dag, sist ville inte blogger ta emot det...

Jo, mina fingrar irriterar mig ibland och jag kan inte låta bli att undra om det ska bli värre...
Jag använder inte alla kläder varje år, så jag kan inte ha den regeln. Men det finns ju kläder som jag inte vill/kan använda längre och då ska dom ut!
Kram