2008-10-06

Att gå på glas

Namnskyllten på min dörr sitter på brevinkastet och är täckt med glas.
Det glaset har varit spräckt ett tag, jag vet inte om det är någon som har slagit till luckan eller om det har hänt när man har försökt trycka in för tjock post.
Häromdagen när jag satte på mig ytterskorna som står innanför dörren så kände jag att jag hade något hårt inne i skon, jag gick omkring lite i lägenheten och hämtade saker innan jag tog av mig skon igen.
Försöket skaka ut det som irriterat... inget kom ut.
Stack in handen och kände efter om det fanns något där... AJ!
Det fanns något vasst och efter lite lirkande fick jag ut en trekantig glasbit, 4 cm lång!
Jag hade trampat ner den i skons innersula utan att skära sönder foten eller ens strumpan.
Ren tur!

Hade den ställt sig på högkant och jag hade fått den mellan tårna så hade den kunnat åka rätt långt in, jag trampar ju i skorna med lite kraft, så jag skulle ju inte ha hunnit hejda mig lika fort som när jag stack in handen.
Behöver jag säga att jag inte har skorna innanför dörren längre?

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Aaaaaj!!
Har någon varit och lagat det nu?
Hoppas du har det bra på din resa!

Vonkis sa...

Aj, får ont i foten bara av att läsa det här!

Unknown sa...

Aj!

Humlan sa...

L-girl; Nä, jag ska ringa nu här jag kommit hem igen.

Vonkis; Ja, bara tanken på vad som skulle kunnat hända...

Rosvi; Precis!