2008-05-12

Grrr


Typiskt!
Min TV är nog på väg att braka totalt. Bilden försvinner plötsligt och allt blir bara en lysande röd ruta. (ljudet är kvar) Detta har hänt någon gång förut under det senaste året, det brukar hjälpa att stänga av teven och sedan sätta på den igen.
Tror ni att det kan vara kabelnätet??? (*förhoppningsfull*)

Jag vill inte försöka fixa en ny TV nu!!!
Om den nya inte är exakt lika liten (20 tum) som den gamla, så kan den inte stå på den hylla som jag använder nu och jag har inte plats för någon burk någon annanstans... Hyllan kan jag inte bara skippa heller, för där finns också stereo och CD-skivor.
Det är alldeles för mycket prylar här hemma och alldeles för lite ork i mig, för att organisera, flytta runt allt och försöka få en överblick så att man ser vad som kan slängas. (Undrar vad grannarna skulle tycka om att jag la beslag på trapphuset?)

Håll tummarna för att min gamla burk slutar lysa lika rött som på bilden (tänk bort det svarta) och hänger med ett tag till!

5 kommentarer:

Morgondimma sa...

På min gamla hade jag halva bilden grön i flera månader innan den tvärdog, så lite rött är nog ingen fara

Humlan sa...

Dimma; Det irriterande är att det är helt rött och jag inte ser annat än en rödflammande bildruta. Det har kommit ofta de senaste dagarna, hoppas att den bara är tillfälligt tjurig...

Bloggblad sa...

Numera kan man ju hänga den på väggen...

Humlan sa...

Bloggblad; Väggarna är fulla med bokhyllor, dörrar och fönster... om jag nu inte ska hänga den ovanför sängen (eller över en dörr, men det blir lite högt upp).
Det lättaste vore nog att slänga ut allt och börja om från början, men jag har ju så svårt att slänga...

Unknown sa...

Åh nej! Det är inte roligt när tv lever sitt eget liv. Vet det av egen erfarenhet då vår tv slutade visa bild för några veckor sen. Men tack gode gud för blocket. Där hittade vi en som passade oss fint.

Vilka fina bilder du har i de andra inläggen. Jag älskar bilden på syrenen.

Ja även äppeltädetsblommor är otroligt fina.
Det är så vackert ute nu. Vi är lyckliga som får ha denna årstid.

Stora kramar