2007-04-22

Jag har fortfarande ingen ordning på mina papper

men nu sitter jag här mitt bland dom och sorterar, läser, skriver och räknar.

Snart ska jag har årets sifferexercis klar
Snart ska papper befinna sig i sina pärmar
Snart ska pärmarna har flyttat upp från golvet till bokhyllan igen
Under tiden lyssnar jag på Beethovens pianosonater och försöker vara effektiv
(och inte blogga, läsa bloggar, läsa nyheter...)

Snart ska jag kunna göra vad jag vill
Snart kan jag fortsätta att förverkliga dom där stickidéerna
och lyssna på Bodil Malmsten som läser ur
"Det är fortfarande ingen ordning på mina papper"

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Lycka till med dina papper! Jag förstår att du längtar tillbaka till din stickning under tiden du får ordning på pappiren!

Den där boken av Bodil fick jag en gång av min kära man....inte hjälpte det. Det ÄR fortfarande ingen ordning på mina papper!

Humlan sa...

Pappren är sorterade, insorterade och ifyllda... tyvärr hittar jag inte en bunt.. det är inget jag behöver i dag, men det irriterar mig!

Annika sa...

Suck! Allt som har med papperssortering är OOO så trist. Usch och fy. Och ännu värre när man inte hittar ett visst papper. Då kan man nästan bli galen...

Hoppas du kan börja läsa boken, och bloggar ;-) snart!!

Cornelia sa...

Nu fick jag dåligt samvete.

Unknown sa...

papper, papper och åter papper. Jag som brukar ha en enorm ordning på saker o ting, har "tappat" bort alla mina kontrolluppgifter till deklarationen. Tur att det löste sig ändå. Blir tokig när det är så mycket man ska hålla reda på överallt.

Humlan sa...

Annika, eftersom alla måsten är fixade så har jag bara begränsad nytto-tid per dag och ordentligt med nöjes-tid!

Cornelia, Ha inte det!!

Rosvik, Visst är det typiskt att det är de viktiga pappren som man tappar bort!