2006-12-22

Stök... utan jul före

Gårdagkvällen och dagen har mest ägnats åt monter möbler, flytta möbler, flytta saker, dammsuga och en närmast arkeologisk utgrävning av mitt innersta hörn. Dammråttorna där var det nog antikvärde på.
Är detta en vettig sysselsättning dagarna före jul?
Näe!
Nu har jag gett upp för dagen, värmt lite matrester och öppnat en flaska vin

Ett avbrott tidigare idag, blev det när jag gick för att hämta en delikatesslåda som ska ges bort i julklapp.
Trevliga affären gav dessutom mig lite lyxiga praliner som julklapp... vad händer?
Jo jag går därifrån nynnade på julsånger!
Nu låter jag också!

6 kommentarer:

PGW sa...

Humlan surrar lite :-)

Ilva sa...

skål humlan! njut nu!

Humlan sa...

PGW, jo, min sångröst är fd, så jag hummar och surrar mest...

Ilva, SKÅL! Jag njuter och vilar, det blir nog inte så mycket mer gjort före jul.

Tankevågor sa...

Det kommer bli bra med de där hyllorna. Här är julgranen äntligen intagen i vardagsrummet. 3,4 m hög och med 48 ljus. Ska kläs i morgon. I kväll blir det bara lite stök. Behöver nog också ett glas vin. Skål Humlan!

Humlan sa...

L-girl, här är bara en minigran, men den fick komma upp i dag när jag rotade runt här. Nu står den här och lyser (för tidigt egentligen) och har lagt upp fötterna och gör... ingenting!
Skål!

Anonym sa...

"Dammråttor"???? Här hos mej är det då "dammbulldoggar",, hugger mej i hälarna! Som den djurvän jag är, får dom vara ifred.
Trevlig helg, önskar jag dej!