2006-11-01

Varning på stan

När vi gick längs Kungsgatan idag, så satte någon igång en massa snökanoner och vindmaskiner uppe på taken och hälde ut såpa på övergångsställena (den vita målade partierna). Min grön-bruna klädsel blev plötsligt vit, heltäckande vit!
Alla människor gjorde som jag och flydde ner i tunnelbanan.
På Hötorgsperrongen var det fullt, på T-centralen var det knökfullt! Jag höll inte på att komma därifrån (och jag var rädd för att någon skulle bli nerknuffad på spåret för att det var så trångt) och i trappan till perrongen stod folk i kö för att komma dit (rulltrappan var stoppad).
Jag tror visst att det blev lite kaos i trafiken idag...

Annars har jag haft roligt på stan med 3 härliga syskon som glatt stretade fram i snöyran och trängdes i affärer, turades om att välja vad vi skulle titta på och vart vi skulle gå och verkade nöjda med det mesta när jag lämnade dem tillsammans med deras morbror inne på bion.

Nu fick jag just veta att dom fick ta taxi hem från bion, alla bussar är inställda!
Tänk att bussarna inte vill köra i såpan!

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Har också varit på stan (igår). Försökte hålla mig så mycket inomhus som möjligt. Trafiken ut ur Stockholm har delvis stått "stilla" hela natten. Klockan 2 i natt var det köer av långtradartrafik som skulle söderut i Sverig. Vilket kaos! Tror jag håller mig inne idag och stickar, läser och dricker te. :)

Batbut sa...

Och jag var ute och körde i eländet.... det var en mardröm!

Humlan sa...

L-girl; Jag hade gärna varit hemma idag, men vad gör man inte för de underbara ungarna!

Battis; Ja, jag läste om dina äventyr... tur att du tog dig hem igen!