2006-10-05

Knoppande


Titta vad jag hittade i morse!
Jag som stolt förevisade mina blommor igår när Londongirl var på besök, men denna missade vi.
Det är en Hoya caudata, en av de första hoyor som jag skaffade mig, men den har aldrig blommat tidigare. Nu ska jag äntligen få se blommorna. Redan knopparna är snygga och speciella. Nu ska jag ladda batterierna till kameran och sedan är det bara att föreviga underverket...

Vad vi däremot såg i går är att en annan av hoyorna har fått små knoppar, men den blommade även förra hösten, så det är inte lika spännande.

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Inte så konstigt att vi missade den. Du har ju en djungel av växter. :)

Humlan sa...

Vill du ha fler??? ;D

Tankevågor sa...

Ja gärna! :)

Moni sa...

Oj vilken spännande växt! Den ser ut att vara tagen från Jurrasic Park! :)