2006-07-20

Tittut

I dag har jag varit hos optikern och provat ut nya glasögon, tänk att det ska vara så dyrt att få se lite! Ju sämre man ser, desto dyrare blir det och tyvärr ser jag väldigt suddigt och konstigt utan glasögon. Jag sitter just nu och tittar på specifikationen på glasögonen och funderar på vad "Axel 175" betyder. Det har med astigmatismen att göra, så mycket tror jag mig veta, men betyder det att jag ser 175 grader fel?
Då ser jag ju nästan uppochner på ena ögat!
Dessutom är jag närsynt... och börjar bli lite översynt av ålder
Det kanske inte är konstigt att det blir dyrt, jag har ju alla synfel!

Bilden tog jag för en dryg månad sedan, jag hoppas att blomman är lika fin i dag och passar dessutom på att säga Grattis, både yrkesmässigt och privat, till ägarinnan!
Hon är nämligen en smygis här inne!

12 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Oj, låter onekligen som du behöver dom där glasögonen... :-)

Batbut sa...

Glasögon är en dyr historia! Makens kostade 10.000:- när han bytte - det är ju för fasiken hur mkt pengar som helst....
Vacker blomma - jag säger också grattis, även om jag inte vet till vem eller varför

Bloggblad sa...

Jag kämpar på med mina gamla ett tag till, har inte råd att byta nu. Mina brukar gå lös på ca 6000:-

Mette sa...

Jag har också astigmatism och är närsynt ... och jo fy bubblan så dyrt det är!

Mette sa...

Kom precis på ett urtöntigt ordspråk:

Bättre vara astigmatiker än stigmatiker.


Hehehhe.

Bloggblad sa...

Mette: Hehehe...

Humlan sa...

Hehe! Du har rätt Mette, jag kan ju iaf fixa synfelet!

Mina nya glasögon gick på 6270kr, fördelen är att jag får ett par till för endast 600kr! (För att få antirep och antireflexbehandling, annars hade det andra paret varit gratis!)

Anonym sa...

Din vackra blomma pryder skrivbordet på min dator nu! Jag har också funderat på varför jag har 175 på ena sida och 0 på andra sida *skrattar*

Mycke pengar men många par att välja och använda.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»