2006-04-28

Lyser


Regnmolnen hänger över staden
Dimman gör att jag känner mig isolerad på min ö...
är det jag som flutit iväg eller har resten av världen försvunnit?
Idag är det hemmapyssel, men igår hittade jag Vårlöken i kyrkparken
Dom får lysa här istället för solen

Igår var jag inne i en liten butik.
Butiksinnehavarinnan och jag hade en fundering på vad man gör med fula hus och fula inredningar.
Hon står hela dagen och stirrar på det fula huset mittemot
Allt går i den gråsvarta skalan,
huset, gardiner och inredning i lokalen
(utom träskivan på de stökiga skrivborden)
Kan man begära att grannarna ska byta gardiner och städa?
Pynta lite och ställa något snyggt i fönstret?
Det är inte roligt att stå och stirra på något fult hela dagarna!
Och hur mår dom som jobbar i den fula lokalen?
Eller tycker dom att det är snyggt???

10 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

ja vad gör man med fula miljöer.. såna man inte kan påverka..
undvika är väl inte så lätt när ens arbetsplats ligger så där som för henne.. men annars ska man nog göra det.. vi påverkas av alla intryck..
själv tittar jag ut på tallar.. det känns bättre..

Humlan sa...

Tallar... ett bra val! (om man nu kan välja)
Själv ser jag hustak, horisonten (när dimman lättar) Fantastiskt vackert, men jag saknar träd...

Bloggblad sa...

hihihi... när vi flyttade hit sa min granne att hon hoppades få nån som byter gardiner lite då och då....:) Och just i det fönster hon ser har jag inte bytt på 16 år... finns ingen mer passande gardin dit. Men jag tvättar den då och då...
Så besviken hon ska vara.

Cornelia sa...

När man jobbar i fula lokaler tror jag att man blir hemmablind.

Själv har jag turen att på jobbet i alla fall ha utsikt över en liten grässlänt med björkar där det skuttar en hare då och då.

Anonym sa...

Jag minns min tredjehand lägenhet som jag tack och lov bara bodde 3 månader. jag såg bara folk som gick förbi hela tiden. jag bodde intill en gågata till skol- och idrottsområde. På midsommarftonsnatten försvann våra cigaretter och tändare från fönsterbänken som vi hade fönster öppet.. Ja de som var sugna på cigg såg ett öppet kiosk utan personal!

Humlan sa...

Bloggblad; det är bara att hoppas att hon också tycker att de passar...

Cornelia; Hemmablinda blir vi nog alla...

Anne-Maj; Nackdelen med att bo på nedre botten...

Batbut sa...

De söker sig nog till bloggvärlden, hamnar här och får se vackra bilder som hjälper dem ta sig genom dagen *S*

Humlan sa...

Tack Battis! Jag blir så glad att höra att mina bilder uppskattas! Som ni säkert har förstått så njuter jag själv av blommor, både på bild och i verkligheten.

Tankevågor sa...

Tack Humlan för att du delar med dig av dina fina blombilder! Jag njuter verkligen av dem!

Humlan sa...

Tack för allt beröm, Londongirl!