2008-11-08

Syfestival

I går var en rolig dag, en efterlängtad dag, en jobbig dag.
Det var syfestival på Kistamässan. Första gången på den nya mässan och det var både positivt med lite bättre luft, så jag hostar mindre än jag brukar efter all ull och negativt med långa köer till det underdimensionerade fiket och när vi äntligen kom fram så var smörgåsar och bullar slut... och vi var vrålhungriga.
Det var trångt och lite rörigt på mässan, vissa saker såg jag gång på gång och annat såg jag inte alls... som vanligt alltså.
I dag får kroppen återhämta sig medan jag läser den nyköpta sticktidningen och funderar över framtida projekt och drömmer om härliga färgblandningar.

Visst är färgerna fina!
Tyvärr tål jag inte garnen, men jag tittade länge...
Själv köpte jag bara ett garn och det är gjort av mjölkprotein!

Dessutom blev det några stuvbitar som jag ska sy väskor/påsar att ha stickningar i. Nu är bara frågan om jag ska sy för hand, leta fram min symaskin och se om jag kan övertala den att sy utan att trassla undertråden hela tiden (misstänker att det går fortare att sy för hand än att sprätta trassel några gånger innan det lyckas) eller om jag kan hitta någon snäll människa med en fungerande symaskin som vill sy åt mig...
Någon frivillig?

5 kommentarer:

PGW sa...

Ååh har du varit där! Jag kommer inte iväg i år, men det kanske är lika bra för min plånboks och mitt tygförråds skull ... hm.

Humlan sa...

PGW;Tur för dig, du! Jag tyckte att det var mer tyg och mindre garn denna gång. (På tal om plånbok, jag köpte snygga stuvar för 10 kr/st!)

Tankevågor sa...

Vad trist att det där cafeet inte kunde ha mat/smörgåsar så det räckte!
Tycker ju att de kunde räknat ut och tagit reda på hur mycket människor som kommit tidigare på syfestivalen och tagit till efter det.

*pssst....kom just hem från att ha spanat in den där lägenheten som jag mailade om till dig. *

Nu ska jag skrapa TRISS! :-)

Humlan sa...

L-girl; Ja, det hade ju varit lätt att kolla tidigare besökssiffror...

Skrapa du, så håller jag tummarna! :o)

Klimakteriehäxan sa...

Jag har aldrig kommit iväg fast jag tänkt det massor av gånger. Men då slapp jag ju trängas i alla fall...