2007-11-24

Besök och räkneproblem

Jag har haft besök av en liten taxfröken
En försynt liten dam som hellre satt i knät och blev kliad
än undersökte hemmets vinklar och vrår.
Ett varv under köksbordet blev det naturligtvis,
det vet väl varenda hund att där kan man göra fynd..
Men åt mitt kylskåp fnös hon,
där fanns bara grönsaker och glasburkar.

I kväll har jag letat stickmönster till en mössa.
Garnet har jag, det fattas bara ett mönster.
Jag försökte räkna om ett, och lat som jag är så plockade jag fram räknaren..
men när den försökte få mig att tro att 7/10 = 14.36....
då undrar jag om det är jag eller räknaren som har druckit vin?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en söt liten taxfröken! Mysigt med en sån som vill vara i knät. :)

Annika sa...

Jättegullig liten vovve. Skönt att den mest ville sitta i knäet. Det blir ju klart lugnast så!

Tankevågor sa...

Vilken snäll liten tjej som vill sitta i knät.
Köpte du något på julmarknaden? Jag brukar köpa tre-grenade ljus. Men i år tror jag att jag har så jag klarar mig.

Humlan sa...

Monica; Väldigt söt och gosig!

Annika; Ja, jag behövde inte oroa mig över vad hon kunde hitta under sängen och så... ;-)

L-girl; Knähund är inte så dumt ibland... Jag köpte bara ätbart, hällbröd, marsipan och glögg (som jag drack upp där). Sedan blev det te från teaffären också.

Moni sa...

Åh vilken underabrt söt taxdam! Härligt att få sånt finbesök! :)

Humlan sa...

Moni; Jo, hon var söt och trippade rakt in i hjärtat på mig..

Anonym sa...

Räknaren. Helt klart.

Humlan sa...

Christina; Absolut!