2007-09-07

Oh aj aj aj aj pust...

Jag var ute på en shoppingrunda i dag. Var på Nysta och fyndade lite garner. Det är trevligt när det garn som man hade tänkt att köpa har 30% rabatt! Hittade dessutom ett roligt garn som går i favoritnyanser som jag inte kunde stå emot, köpte de tre härvor som fanns och sitter nu och provstickar... som vanligt har jag inget mönster. (Varför lär jag mig aldrig???)
Även om jag var trött och ömfotad så bestämde jag mig för att gå förbi en garnaffär till, som jag fått tips om... när jag äntligen kom fram, så var den stängd!
Nu sitter jag här och vilar fötterna, Ska njuta av att andra använder sina fötter istället, det är friidrott på teve.

10 kommentarer:

Tankevågor sa...

Mera garn??? Jag vet i alla fall vilka nyanser det är. Får vi se nåt stickprov här på bloggen? Snälla!

Humlan sa...

L-girl; Jag har ingen fotolust just nu, men det kanske kommer.. Fast det kan bli en chock, för förutom favvofärger blev det lite pappersgarn i orange... :-D

Anonym sa...

Jag blir så lycklig över dina blombilder...
//Myy

Strumpstickan sa...

Du kanske gör egna vackra mönster? Kul med rabatten, både blomman och garnet:)

Anonym sa...

Dina bilder skänker mig glädje...

Klimakteriehäxan sa...

Själv blundar jag hårt när jag kommer till en garnaffär nu för tiden. Har haft alldeles för lätt att köopa nya nystan, nya färger hela tiden och har tillräckligt för att klara resten av livet stickande och virkande, tror jag... Men njut av dina fynd, för det är härligt med garner!

Humlan sa...

Myy; Tack!

Monica; Jo det blir nog eget mönster.. Jag är lite trött på att alltid behöva fixa egen beskrivning (därför blir det en aldrig sinande ström av sjalar..). Det är roligt när garnet som jag kom dit för är nedsatt och det andra garnet har jag tittat längtansfullt på i över ett år..

hosanna; Tack! Det är roligt att få uppskattning för bilderna!

Häxan; Jag gick ju till affärn för att handla... att det sedan blev lite mer än jag tänkt.. Jag kanske borde lära mig att blunda (eller gå ut utan plånbok, med bara några mynt i fickan).

Tankevågor sa...

ORANGE höst alltså? Eller ska det bli något till nästa sommar kanske?

Pappersgarn passar förmodligen inte till en halsduk i höstregnet?

Jag ser det framför mig hur du går där med en kletig, av regnet uppluckrad pappershalsduk runt halsen. ;-)

Anonym sa...

Köp garn som du hinner sticka, annars ... *s*

Humlan sa...

L-girl; :-D Blöt pappersmassa runt halsen...
Nä, jag har tänkt att använda det till hårband och ev lite annat.. Det blir lite lek med garn.

Anne-Maj; Visst hinner jag sticka... någongång. *s*